על כיבוד הורים, נחשים וצעיפים

"אני רוצה לכבד את ההורים שלי, ממש. וגם הבנתי כמה שזה חשוב ומשפיע עלי לטובה, באמת.

אבל איך אפשר לכבד אותם כשהם מכאיבים לי בנקודות הכי קריטיות, הכי קיומיות שלי בחיים? אני מוכנה בשמחה לכבד אותם בדברים אחרים. אבל זה? זה בלתי אפשרי!"

לא סתם ההורים שלנו "דורכים" לנו על הנקודות הכי כואבות, אלה שהחלטנו שאנחנו קיימים רק כשהן מתקיימות, או במילים שלנו- על הטעות הבסיסית.

הטעות היא מה שעוצר אותנו מלעשות את הדבר הנכון והטוב, שמוסיף חיים בעולם. אם אני לא מפתחת את הכישרונות שלי בגלל הפחד לאבד את הטעות, אני ממעיטה חיים. אם אני לא מתחתנת מהחשש שבן הזוג המיועד לא יספק לי את התנאי שהמצאתי לי שרק בו אני קיימת- שוב אני ממעיטה חיים (כפשוטו) בגלל הטעות.

ההורים שלנו- מעצם מהותם האלוקית- הם יוצרי חיים, ומתנגדים לכל דבר שממעיט חיים. ולכן כשהם רואים אותנו פועלים מתוך הטעות הם עושים מה שאפשר כדי לנתק אותנו מהתלות בה. כאילו שהטעות היא נחש הכרוך על צווארנו. לנו זה נראה צעיף נעים ומחמם ואנחנו ממש לא רוצים לוותר על הנעימות וההרגשה הטובה שיש לנו ממנה, אבל ההורים שלנו רואים את האמת, שזה ממש לא צעיף, אלא נחש שמזיק לנו, והם רוצים כביכול לירות ולהרוג אותו ולהציל אותנו ממנו.

המשיכו להוסיף חיים!

אולי יעניין אותך גם...

עושים תנאים עם ים סוף

אומר ר' שלמה קרליבך זצ"ל: מה באמת קרה בקריעת ים סוף? איך נתגלה שהקב"ה ממש מולך בכל? אחרי שבני ישראל עברו את ים סוף, מספרת

קראי עוד »

פרגני לילדה לעשות כלים!

השבוע היתה לי שיחה מעניינת עם חברה, שבת התשע שלה קצת מערערת אותה בזמן האחרון. את שומעת? התעכבתי קצת בעבודה, ביקשתי ממנה לאסוף את אחיה

קראי עוד »

יום כיפור – יום הבוחר

​יום כיפור הוא יום הבוחר. ברור לכולנו שטוסטר לא יענש על זה ששרף את הלחם. באותה מידה מגוחך לכעוס על הסכין שחתכה לנו את האצבע.

קראי עוד »

תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

גבר?

גם לך מגיע לחיות טוב עם ההורים שלך!
אז מה אם השאלות פה מנוסחות בלשון נקבה?

אחת הסיבות שהעברתי את הסדנא הפרונטלית לפורמט אינטרנטי היא שנשים שהשתתפו בסדנא ביקשו להעביר את הטוב הזה לגברים שלהן ופשוט אין מי שמעביר סדנאות כאלה לגברים…

 

מוזמן להצטרף!

הקורס יצא לאור!

אפשר להירשם פה כמתעניינת ולקבל פרטים נוספים

שלחתי לך מייל עם פרטים.