למה גיסתי המדהימה לא קיבלה את הילדים שלי?

"לפעמים כואב לי הלב על הילדים שלי. אני רואה איך גיסתי מתנהגת עם הילדים שלה, באיזה סבלנות היא יושבת איתם, קוראת להם סיפורים, עושה איתם יצירות... ואני? אני שונאת לספר סיפורים ואין לי סבלנות ליצירות. אני רק נותנת לילדים שלי לשחק במשחקים קנויים בבית או מקסימום הולכת איתם לגינה... מסכנים!

"לפעמים כואב לי הלב על הילדים שלי.

אני רואה איך גיסתי מתנהגת עם הילדים שלה, באיזה סבלנות היא יושבת איתם, קוראת להם סיפורים, עושה איתם יצירות… ואני? אני שונאת לספר סיפורים ואין לי סבלנות ליצירות. אני רק נותנת לילדים שלי לשחק במשחקים קנויים בבית או מקסימום הולכת איתם לגינה… מסכנים!

מדי פעם אני מכריחה את עצמי לשבת איתם, לספר סיפור, משהו… ותאמיני לי שגם פעם ב… זה ממש מאמץ בשבילי. אני מרגישה כזו אמא גרועה!!!"

במילים האלה כבר עמדו לה דמעות בעיניים. אמא צעירה, שלושה קטנטנים… מה עושים?

את באמת חושבת שהיה עדיף לילדים שלך שהם היו נולדים אצלה ולא אצלך? שאלתי אותה.

לא נעים לי לומר, אבל תכל'ס כן… אני לא טיפוס אימהי כל כך כנראה, והיא ממש כזאת. רכה, סבלנית, מכילה… כיף לילדים שלה!

אז איך קרתה הטעות הזו? שילדים הגיעו למקום כזה לא טוב? מי שלח אותם ולא שם לב לאיפה הוא שולח?

[מגחכת]

יש שתי אפשרויות:

או שבאמת אלוקים טעה, ואז כדאי לבדוק אפשרות של אימוץ.

או שאלוקים לא התבלבל, והוא שם אותם בכוונה אצלך, למרות שאין לך סבלנות לספר סיפורים ולעשות יצירות. מה את אומרת?

טוב, אני לא חושבת שהוא התבלבל, אבל באסה לילדים שלי שהם קיבלו אמא פחות טובה…

באמת? בואי נלך עד הסוף, כדי להבהיר ניקח אמא שממש לא מתפקדת, לא משנה כרגע למה. שם אלוקים התבלבל? אלוקים נתן לאישה הזו בטעות ילדים? התפלק לו?

אולי יש נשמות שבגלגול הקודם היו ממש לא בסדר ולכן ה' מעניש אותן ושם אותן אצל אימהות לא מתפקדות? את לא יכולה לומר שכל האימהות אותו דבר… ברור שיש כאלה שלגדול אצלן זה סרט לא טוב, לא ככה?

לא. ה' לא נותן לאדם הורים כעונש על מה שהוא עשה או לא עשה בעבר. כל הקשיים וההתמודדויות שיש לאדם בעולם ניתנו לו מסיבה אחרת לגמרי. נסביר.

נכון לכל אחד בעולם יש ייעוד? תפקיד מיוחד שרק הוא יכול למלא?

נכון.

ואיך נדע מה הייעוד שלנו?

תכל'ס, זה קצת מעצבן… קיבלנו ייעוד, הבנו שזה ממש ממש חשוב שנעשה אותו, אבל כמה חבל, ה' לא שולח לנו משהו- מייל, סמס, פתק קטן, שבו הוא אומר לנו מה הייעוד שלנו, מה אנחנו אמורים לעשות בעולם הזה… מה הקטע לשלוח אותנו לפה בלי לומר לנו מה אנחנו אמורים לעשות?

אז זהו, שהוא כן נתן לנו מפת דרכים כדי להגיע לייעודנו ולתקן את מה שאנחנו צריכים לתקן בעולם.

הוא נתן לנו "וויז" מדויק, נתוני חיים מדוייקים- הורים, סביבה, משפחה, כישרונות ונתונים פיזיים, הכל מדוייק כדי שנוכל למלא את ייעודנו. הוא נתן לנו תורה שמסבירה בדיוק איך להתנהל בתוך נתוני החיים האלה כדי להגיע ליעד.

ומה אנחנו עושים?

מתחילים להתלבט אם כדאי להקשיב ל"וויז" הזה. ההורים האלה בעצם לא כזה מוצאים חן בעיני, הם בכלל לא קשובים אלי. אני לא צריכה אותם, אלך לחפש לי אמא אחרת (כמו בביצה שהתחפשה…)

וכולנו יודעים מה קורה למי שחכם יותר מה"וויז". הוא פשוט נתקע. או צריך לעשות דרך הרבה יותר ארוכה כדי להגיע ליעד. נתוני החיים שלנו הם לטובתינו, לעזור לנו למלא את ייעודנו בעולם.

ולכן הילדים שלך קיבלו אותך ולא את גיסתך. בשביל למלא את הייעוד שלהם בעולם הם צריכים בדיוק אמא כמוך, ואבא כמו בעלך. בדיוק. לא התבלבלו פה.

ונכון שיש אנשים שתנאי החיים שלהם יותר קשים משל אחרים. זה בגלל שהתפקיד שלהם בעולם שונה, ובהתאמה, הם קיבלו תנאי חיים שונים, מתאימים בדיוק לייעוד שלהם.

אז את האמא הכי טובה ומדוייקת לילדים שלך, בדיוק כמו שאת. איזה כיף להם!

(מבוסס על פירוש נתיבות שלום לפרשת לך לך, מצורף צילום בהמשך המייל)

אולי יעניין אותך גם...

טבעי שלא תשלוט בעצמך

כך אומרים לנו על עטיפות החטיפים. נכון… מול תפוחי אדמה פריכים ומטוגנים באמת אי אפשר לעמוד. חלק מכן מגחכות עכשיו, אבל המסר הזה נמצא כל הזמן

קראי עוד »

רצונם הוא כבודם

אנחנו לקראת סיומו של 'המדריך המעשי לכיבוד הורים'.   כל מה שאת אומרת זה טוב ויפה, אמרה לי פעם אחת המשתתפות בסדנת כיבוד הורים, אבל

קראי עוד »

תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

גבר?

גם לך מגיע לחיות טוב עם ההורים שלך!
אז מה אם השאלות פה מנוסחות בלשון נקבה?

אחת הסיבות שהעברתי את הסדנא הפרונטלית לפורמט אינטרנטי היא שנשים שהשתתפו בסדנא ביקשו להעביר את הטוב הזה לגברים שלהן ופשוט אין מי שמעביר סדנאות כאלה לגברים…

 

מוזמן להצטרף!

הקורס יצא לאור!

אפשר להירשם פה כמתעניינת ולקבל פרטים נוספים

שלחתי לך מייל עם פרטים.